Zevenheuvelen Nachtloop 2015

Verslag van de Zevenheuvelen Nachtloop 2015, door Petra Boel.

En dan is het zover. Zaterdag 14 november 2015, de Zevenheuvelenloop. Greet en Janet zijn inmiddels bij ons en een paar minuten later komen ook Gert Jan en Marjan Koopman en Margriet Timmer aan.
Het is 16:00 tijd om te gaan. Iedereen heeft droge kleding mee, want het weer is niet fantastisch maar dat kan de pret niet drukken. Greet en Janet kletsen honderd uit en al snel komen de doeltijden aan bod, rond de 35 minuten of zelfs minder, pfft ik moet er niet aan denken. Ik ben al blij als ik hem uitloop en onder de 60 minuten blijf.

De reis naar Nijmegen ging soepel, geen file en we konden parkeren in de garage van het Karel Keizerplein.
Nu op naar de koffie. Onder het genot van een bakkie worden al snel de hartslagen even gecheckt, die loopt toch best op, iedereen heeft een gezonde spanning. Sommige hebben iets meer wedstrijd spanning dan andere en zitten zelfs onder de koffie al te wiebelen op de stoel.

18:15 iedereen nog even een toilet en dan richting de start. Peter, onze supporter, onder de paraplu en wij lopers in onze poncho. Brrr het is koud en nat.

Greet en Janet hebben haast, zij sprinten zo wat naar de start. (“Gelukkig heeft Greet koffie gedronken en geen Red-Bull of ander energie-drankje, want ik heb geen idee wat dat dan zou brengen.”)

De wedstrijdorganisatie heeft één minuut stilte gevraagd ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de aanslag in Parijs. Greet en Janet vertelden dat dit toch een bijzonder moment was, zoveel mensen die allemaal echt stil zijn. 1 minuut bewust stilstaan bij de ellende en het verdriet wat deze aanslag teweeg heeft gebracht.
Helaas was dit voor Margriet en mijzelf niet te verstaan, daardoor hebben wij (en de vele mensen achter ons) dit niet meegekregen.

19:00 de start, Gert Jan, Marjan, Greet en Janet zijn weg. Margriet en ik moeten nog ca. 10 minuten wachten voordat ook wij mogen gaan. Het eerste stuk dat gaat nog wel, het regent zachtjes maar daar merkte we al snel niet veel meer van. Door het weer waren er niet heel veel toeschouwers, maar degene die er waren, waren wel enthousiast en moedigde je aan.

Voor je het weet is dan daar het moment dat je linksaf moet slaan en dan kijk je meteen tegen de 1ste heuvel aan. Het vals plat omhoog is nu echt voorbij. Nu wordt het werken.

Eenmaal boven gekomen, krijg je even een plat stukje en dan een stukje naar beneden. Nu vooral de rust bewaren, want de 2e heuvel ligt om de hoek.

Nou deze voelde meer als een berg, maar wat een prachtig gezicht. Een lichtslang verlichte de weg voor ons lopers en ergens halverwege deze “berg” stond een doedelzakspeler, geweldig. Op de top stond een drinkpost en dan omlaag. De helft zit erop! Soms was er een moment waarop iemand muziek draaide of een orkest hielp ons door met hun muziek de laatste kilometers je toch weer op te zwepen.

Daar is dan de Groesbeekseweg weer in het vizier, nog een paar honderd meter, maar dan wel weer vals plat omhoog.

Nog 200 mtr…, 100 mtr…, 25 mtr…, en dan die FINISH!!! Geweldig, die ontlading…

Iedereen heeft hem uitgelopen en iedereen heeft een Persoonlijk Record gehaald.

Hieronder staan de netto tijden:

Greet van Emous: 33:48, Janet Doppenberg: 34:13, Gert Jan Koopman: 38:31, Marjan Koopman: 42:05, Margriet Timmer: 53:38 en ik: 51:18

Geweldig!!! Super prestatie allemaal!

Dank jullie wel voor een geweldige avond, het was weer erg gezellig.

Doen we het volgend jaar nog een keer?

Petra Boel