Run to The Start: Trainen voor de Zevenheuvelenloop!

Zin in een uitdaging? SV Putten start met Run to The Start Zevenheuvelenloop. Run to The Start is een speciale voorbereidingscursus op de Zevenheuvelenloop. In Putten gaat op dinsdagavond om 19:30 uur deze 12-weekse cursus van start.

De cursus Run to The Start

Run to The Start is een  bewezen effectief hardloop voorbereidingsprogramma van de Atletiekunie en de Zevenheuvelenloop in samenwerking met lokale verenigingen en loopgroepen. Ook SV Putten doet mee! Run to The Start helpt je om jouw persoonlijke doelstelling bij de Zevenheuvelenloop te halen. Dat kan het uitlopen van de wedstrijd zijn, maar ook het verbreken van je persoonlijke record. In 12 weken train je onder begeleiding van ervaren en deskundige trainers, zodat jij alle zeven heuvels met gemak aan kunt!

De eerste training begint op dinsdagavond 26 augustus om 19:30 uur. Verzamellocatie is de parkeerplaats bij de Meeuwen.

Een training bestaat uit een stuk theorie en minimaal een uur praktijk. Je traint wekelijks 90 minuten in groepsverband. De trainers behandelen per sessie een onderwerp, zoals blessurepreventie, wedstrijdvoorbereiding, krachttraining en looptechniek. De theorie kun je nog in dezelfde les toepassen in de praktijk. Na afloop krijg je een trainingsschema mee zodat je thuis verder kunt trainen (2x per week). Daarnaast ontvang je in het deelnemerspakket een aantal leuke extra’s.

Het complete deelnemerspakket bestaat uit:

• •wekelijkse groepstraining (12 weken lang)
  • •een trainingsschema
  • •speciale ontvangstruimte bij de Zevenheuvelenloop met sportverzorging (sportdrank + massage)
  • •drie edities van Runner’s World Magazine
  • •de brochure ‘Gezond en veilig lopen’
  • •een mooie bidon
  • •vier maanden lid Atletiekunie (alleen voor niet-Atletiekunieleden)
  • •wekelijkse digitale nieuwsbrief met tips

Ook voor leden van SV Putten.

Als lid van SV Putten kun je door Run to The Start evenementgericht trainen. Bovendien krijg je met het speciale deelnemerspakket een aantal extra’s bovenop je normale verenigingslidmaatschap. Zo ontvang je drie nummers Runner’s World Magazine en kun je op de dag zelf rustig omkleden en gebruik maken van sportverzorging (spotdrank en sportmassage) in een speciale ontvangstruimte.

Kosten en aanmelden

Deelname aan de Run to The Start Zevenheuvelenloop trainingen kost € 60,-. Daarvoor krijg je 12 weken training en alle andere zaken uit het deelnemerspakket. Voor Dutch Runners (€ 50,-) en leden van SV Putten (€ 20,-) zijn er aantrekkelijke kortingstarieven.
Inschrijven voor de Zevenheuvelenloop is vanaf 25 mei mogelijk. Via het inschrijfformulier van de Zevenheuvelenloop (www.zevenheuvelenloop.nl/deelnemers/inschrijven) kun je jezelf opgeven voor de trainingen. Wees er snel bij, want zowel voor de trainingen als de Zevenheuvelenloop geldt: vol = vol. Twijfel dus niet langer en schrijf je vanaf 25 mei in voor de Zevenheuvelenloop en doe mee met de perfecte voorbereiding via Run to The Start.

De Scholten Awater Zevenheuvelenloop: de najaarsklassieker!

In het weekend van 15 en 16 november 2014 staat de najaarsklassieker weer op het programma: De Scholten Awater Zevenheuvelenloop. In de 31ste editie starten er ruim 33.000 deelnemers. Op zaterdagavond is er plaats voor 7.000 deelnemers. De Zevenheuvelenloop behoort daarmee tot de populairste loopevenementen van Nederland. Het evenement staat in de volksmond ook wel bekend als ‘De kuitenbijter van Nederland’. Ondanks de glooiingen is het 15 km parcours de snelste ter wereld. Zowel bij de mannen als bij de vrouwen is het wereldrecord bij de Zevenheuvelenloop gelopen. Elk jaar is de absolute wereldtop present. Op zaterdagavond 15 november is er een 7 kilometer voor iedereen die de 15 km nog niet aan kan, durft of wil. Sta samen aan de start met deze toppers en ga je persoonlijke uitdaging aan! Meer informatie over de Zevenheuvelenloop vind je op www.zevenheuvelenloop.nl

De trainers van SV Putten zijn er klaar voor om je te begeleiden op weg naar de Zevenheuvelenloop. Doe mee met Run to The Start Zevenheuvelenloop, dan ben jij er straks ook klaar voor!

Neem voor meer informatie contact op met Henk Jansen (henkj@jdc.nl of 06-23428144).