Run Bike Swim Voorthuizen

Vandaag, 2e paasdag, was het zo ver.  De eerste Run Bike Swim ooit. En dat in het prachtige Voorthuizen.
De bedoeling is om 1,5 uur lang een parcours af te leggen in estafette vorm. De loper begint met een ronde van 1 km die tikt de fietser aan om vervolgens 1.5 km op de ATB door het Bos af te leggen. En die tikt bij terugkomst de zwemmer aan, die 250 meter (10 baantjes) gaat zwemmen.
En dat dus 1.5 uur lang.

Mijn trainingsmaatje neemt het fietsen voor zijn rekening, een clubgenote van onze vereniging SV Putten Triathlon gaat zwemmen en ik neem het lopen op me.

Na een korte briefing waarna bijna alles duidelijk is wordt er gestart om half 2.

Na het startschot gaan er een aantal als een malle vandoor, die ik met een gaatje van 15 meter moet laten gaan.
Ik leg mijn eerst km af in 3.13 en tik onze fietser aan. Ik ben stuk. Een bloed smaak in mijn mond. En een lekker kuchje.
Binnen een paar minuten is onze fietser alweer terug en ik zie onze zwemster als 5e het water in gaan. Ze haalt al snel 2 zwemmers in en ligt keurig 3e.
Zwemmer 1 is ondertussen het water al weer uit. Wat kon die kerel zwemmen en nummer 2 was ook al buiten beeld (achteraf hoorde ik dat zwemmer 1 het weekend nog mee had gedaan met een nk zwemmen en nummer 2 was zijn trainer… Ja vindt je het gek).

Onze zwemster komt ook het water uit en ik mag met mijn 2e km beginnen. Ik loop hem iets minder hard. Zo rond de 3. 25. en tik de fietser weer aan.
Die is heel snel weer terug. En ik zie dat onze zwemster  een behoorlijk gat heeft met nummer 4. Maar ook met 1 en 2.

Na 1uur 15 kom ik loper 1 tegen op het moment dat ik het loop parcours oploop. Dus dat team ligt 3.30 voor.
Na ongeveer 1 uur en 25 minuten wordt er afgefloten en mogen de deelnemers die nog in actie zijn het onderdeel afmaken.

Nummers 1 en 2 zijn net begonnen met ronde 8. Helaas ligt onze zwemster nog in het water, dusmag ik niet meer aan mijn ronde beginnen.  Helaas….

Uiteindelijk eindigen we op een keurige 3e plaats.
Het om het podium te halen is gelukt!!

IMAG2580Trots op Vitia Akkerman en Arno Snapper mijn team maatjes.
Ik zeg volgend jaar weer!!