Harderwijk 8 maart 2014

8 maart 2014 gaat de geschiedenis in als de warmste 8 maart ooit.
En wat ga je dan doen….. juist… een mooie wedstrijd lopen.

SV Putten was ruim vertegenwoordigd, zeker op de halve marathon, maar ook op de kwart marathon.

Vermeldenswaardig zijn zeker de lopers die vorig jaar september begonnen zijn bij de beginnersgroep.
Fons Kortrijk en Gert-Jan Koopman gingen op voor hun eerste officiƫle 10,5km wedstrijd en met een geweldig resultaat.
Gert-Jan in een minuutje of 57 en Fons in 1 uur 7 minuten. En dat alles onder de bezielende leiding van onze stagiaire Hajo.

Bij de halve waren er een aantal lopers die voor een PR gingen. Elbert v/d Berg liep sneller dan ooit op de halve in een prachtige 1.37.22.
Ook Henk Jansen liep ruim 20 seconden van zijn PR af in 1.40.33, met toch een lichte teleurstelling dat hij niet onder de 1.40 had gelopen.
Snelste man was Rick van Emous in een prachtige tijd van 1.32.41, waarbij Rick deze keer Robert v/d Born voor bleek, die 1.34.22 liep.

Een aantal lopers die zich voorbereiden op de marathon van Rotterdam hebben ook gelopen.
Henri Timmer, Greet van Emous en Jannie Torsius hebben alle drie ook met succes de halve gelopen. Deze wedstrijd was niet het doel, maar slecht bedoeld als voorbereiding.

Ter afsluiting dan toch de enige van onze club die in de prijzen is gevallen. Leanne Teunissen werd 2e in de categorie V50 in een prachtige 1.46.03.

Al met al een prachtige dag, lekker weer om te lopen en mooie resultaten.