Flits Triathlon Nijkerk 2015

Nadat de Flits Triathlon editei 2014 met de nodige flitsen in de lucht afgelast werd, ging de editie van 2015 wel gewoon door.

De omstandigheden waren prima, al stond er best een flink windje.

In verband met de toestand van het zwembad te Nijkerk, kon er geen gebruik meer worden gemaakt van het buitenbad en moest er dus binnen worden gezwommen. Ook was het fietsparcours ietsje aangepast ten opzichte van eerdere edities, met als gevolg een iets langer parcours.
Er moesten nu 17 banen van 25 meter worden gezwommen, 20,8 km fietsen en 5km hardlopen.

Traditioneel geldt deze wedstrijd een beetje als het officieuze clubkampioenschap van SV Putten Triathlon en het is goed om te zien dat er een mooi aantal deelnemers van SV Putten aan de start verschenen.
Er werd in verschillende heats gestart, dus pas achteraf kon de balans worden opgemaakt.

Bij de dames deden mee: Vitia Akkerman, Thea Prent en Jannie Torsius.
Bij de heren deden mee: Elbert vd Berg, Maurice Frieser, Henri Timmer, Arno Snapper, Ben de Ruiter, Vincent van Duivenbode en Henk Jansen

De winst ging bij de dames naar Vitia, in een mooie tijd van 1.13.56, gevolgd door Thea in 1.18.19 en Jannie in 1.25.30

Bij de heren ging de winst, eigenlijk een beetje conform verwachting, naar Ben de Ruiter in een strakke tijd van 1.04.01. Ben werd hiermee 13e overall.
Arno werd 2e in een tijd van 1.08.28.
De 3e plaats bleek uiteindelijk een hele close finish tussen Henk Jansen en Vincent van Duivenbode, die met een miniem verschil van 7 seconden in het voordeel van Henk Jansen werd beslist in een tijd van 1.10.27 voor Henk, resp. 1.10.34 voor Vincent.
Overige tijden:
Maurice: 1.11.13
Elbert: 1.12.21
Henri; 1.25.23

Het was weer een mooie editie met mooie prestaties!!