Starterscursus

Vanaf woensdag 27 september is het weer mogelijk om bij hardloopvereniging SV Putten te starten met hardlopen. De cursus wordt gegeven via de P.L.O.T. (Plezier, Luisteren naar het lichaam, Oefeningen en Training) methode. Naast natuurlijk het hardlopen zelf is er veel aandacht voor warming up, looptechniek, cooling down, krachttraining, blessurepreventie en de juiste kleding. Dit afgewogen trainingsschema zorgt ervoor dat je op verantwoorde wijze traint en het jaar 2018 fit en hardlopend in gaat.

De starterscursus duurt 16 weken en is in de eerste weken vooral gericht op het versterken van been en rompspieren. De cursus wordt afgesloten met het lopen van een 5 kilometer loop tijdens de Rusthoeveloop van 13 januari 2018. We starten op woensdag 27 september met een informatieavond gevolgd door 15 praktijk trainingen. Tijdens de eerste avond krijgt u informatie over de opzet van de trainingen en wat u als loper kan verwachten van de cursus. Daarnaast wordt een intakeformulier ingevuld zodat de trainer weet waar hij eventueel rekening mee moet houden tijdens de trainingen. De eerste hardlooppraktijk training wordt op 4 oktober gegeven.

De trainingen worden gehouden op woensdagavond vanaf 20:00 tot ongeveer 21:00 uur. De eerste trainingen zullen worden gehouden in de wijk Bijsteren (verzamelen bij het gebouw de Samaritaan). Vanaf medio oktober wordt er getraind op het kunstgrasveld bij Korfbalvereniging de Meeuwen aan de Halvinkhuizerweg.

Wil je je aanmelden, klik dan hier.