Lunchtrail 13 mei 2017

Zaterdag 13 mei Lunchtrail bij SV Putten

Zaterdag 13 mei was er een lunchtrail georganiseerd voor leden van SV Putten. Vanaf het huis van Gert-Jan en Marjan aan de Knapzaksteeg was er een route uitgezet door de Puttense natuur.  Je kon naar keuze 8 of 12 km lopen en een introducee meenemen.

De dag begon met een wat gemengde weersverwachting. Zouden we het droog houden?  Eerst verzamelen voor koffie met iets lekkers. Alles zelfgemaakt. Een heerlijk begin!

Daarna op pad. Echt een prachtige route die ons leidde door bos- en buitengebied, over boerenerven en zelfs langs een heuse paddenpoel. Na vijf kilometer hadden we een tussenstop met een heerlijke gezonde smoothie op een idyllische locatie niet ver van de Beulekampersteeg. Lopen langs plekken waar je normaal gesproken niet komt, heel erg leuk.

Onderweg hoorde je letterlijk zeggen: “”Wat een voorrecht dat we in zo’n mooi gebied wonen!”

Na de loop kwamen we natuurlijk niet onder het rekken en strekken uit. Gelukkig zorgde Janneke voor een gezellig muziekje.

Al die buitenlucht zorgt voor stevige trek en dat was maar goed ook want er volgde nog een heerlijke lunch. Ook alles hiervoor was zelfgemaakt. Op de zaterdagochtend gaat het vaak over de slowcooker (Crock-Pot) en nu was hierin heerlijke BBQ pulled chicken bereid. Smakelijke tonijn en pastasalade, heerlijk fruit, rauwkost, kaas en vleeswaren maakten het geheel compleet. O ja, en soep, want…. zouden we wel genoeg hebben? En als je nog een gaatje over had kon je een kakelvers eitje laten bakken op de skottelbraai. En Roelof, jij mag vaker een dubbelgebakken eitje met kapotte dooier, kaas en kruiden voor me maken 😉

En naast de mooie route, het heerlijke eten en de prachtige locatie bleef het droog en was er ook nog eens een fijn zonnetje!

Doel van de dag was gericht op samen iets doen en niet op het neerzetten van een topprestatie. Als een van de langzaamste lopers van de vereniging loop ik meestal achteraan. Maar juist dan merk je hoe sociaal iedereen is. Er werd steeds even teruggelopen of gewacht. Of er kwam gezellig iemand bij me lopen. Complimenten voor de saamhorigheid in de toch heel diverse groep!

Al met al een zeer geslaagde dag waar ik weer gezellige mensen heb leren kennen en leuke gesprekken hebt gevoerd. Super bedankt Janneke voor de organisatie, Gert-Jan en Marjan voor de prachtige locatie en de gastvrijheid en natuurlijk iedereen die geholpen heeft!

Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

Er zijn de nodige foto’s gemaakt tijdens de trail. Klik hier voor alle foto’s.

Valerie van der Hart