Middagje Harderwijk.

De halve marathon van Harderwijk stond op 9 maart weer op het programma. Een regenachtige dag en nog koud ook… Maar ja, echt bikkels, deert dat niet….
Van tevoren waren er al veel clubleden die zich hiervoor hadden ingeschreven.
Elsa, Henry, Tino, Elbert, Leanne, Rick, Robert, Maurice, Klaas v D, ( al lid of nog niet??) liepen al ruim op tijd over de boulevard heen. Tevens kon er ook nog een kwart marathon gelopen worden en daarvoor hadden Coen, Maarten, en Greet van Emous zich ingeschreven.
Samen met een aantal familie en clubleden die ook meededen of kwamen kijken/aanmoedigen was het een gezellig Puttens onderonsje.
Een drukte van belang bij Restaurant Admiraal waar het secretariaat was, maar waar het vooral ook lekker warm was.

Henry voelde zich niet zo topfit en zou wel zien hoe het ging, anders zou hij de 10 km lopen. Elbert was helemaal goed in vorm en had al hele berekeningen zitten maken wat voor tijd hij per km moest lopen. Streeftijd was hierbij rond de 1.40 te finishen.

Rick ook in vorm na vele trainingsuren, had in gedachten om rond de 1.35 te finishen…. Zei hij…
Robert ging voor een tijd van 1.30 en zou dus een geduchte concurrent van Rick worden.
Tino  zou voor het eerst de halve lopen, en had in gedachte om onder de 2 uur te komen en wou met Klaas en Henry meelopen.
Elsa, ook weer van de partij, na een hele tijd geen wedstrijden gelopen te hebben, maar goed getraind voor Harderwijk, had het plan ook onder de 2 uur te blijven.
Leanne wou gewoon lekker lopen en niet de tijdsdruk op zich voelen, dus stond zonder zorgen aan de start.
Maarten krijgt de smaak van wedstrijdjes te pakken en wil ook een snelle tijd lopen.
Vader Coen, wil ook onder het uur lopen ( 10km). Greet is in vorm en gaat voor een tijd rond de 50 minuten.

Kortom, er is goed over nagedacht wat een ieder wil lopen en dan begint het in het startvak wel echt serieus te worden.
Met het startschot, vertrok de meute voor 1 of 2 rondjes door de stad en Drielanden. Hier stond Aldert en familie iedereen aan te moedigen, wat een leuke onderbreking was tijdens de rondes.

De eerste die over de finish kwam was Maarten met een tijd van 52.16. Greet kwam hier vlak achteraan met een tijd van 52.36, Coen kon ook met een tijd van 57.25 de finish passeren. Over de 10,5 km zijn dit toch nette tijden.
Rick van Emous komt als eerst het hoekje om meteen gevolg door Robert, hierdoor lijkt het of Rick eerste is, maar gezien de netto en bruto tijden, ligt Robert met een tijd van 1.31.31 nét iets voor op Rick met een tijd van 1.31.48. Maar beide hebben super gelopen en voor Rick was dit een PR met een verbetering van een halve minuut.. Gefelicteerd!!
Elbert komt hier vlak na met een tijd van 1.39.37, en is ook superblij met een tijd onder de 1.40.

Maurice:1.47.15
Leanne: 1.47.40 ( 2e bij de 50+ dames, dus podiumplaats!!!) Gefeliciteerd
Klaas: 1.56.21
Tino: 1.56.34 ( voor de eerste halve, een hele mooie tijd)
Henry: 1.57.36 ( toch de 21.1 km volgemaakt)
Elsa: 1.57.52 ( Elsa, goed gedaan)

Kortom ieder heeft zijn of haar doel bereikt, en gezien de weersomstandigheden zijn er mooie tijden gelopen. En blijkt maar weer dat je met een goeie training en doorzettingsvermogen toch weer hele mooie prestaties neer kan zetten.

Goed gedaan allemaal!!!

[widgetkit id=801]