Problemen met Garmin Forerunner 110

Home forums Hardlopen Problemen met Garmin Forerunner 110

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Hugo Kooijmans 4 jaren, 7 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hugo Kooijmans
    Bijdrager

Sinds 2 jaar loop ik met de Forerunner 110, volgens de fabrikant met GPS. Echter het duurt minimaal 5 minuten als ik geluk heb, voordat ik de kan starten. Inmiddels is het horloge al eens vervangen, ik blijf echter dezelfde problemen houden. Vorige week liep ik de 1e kilometer in 28 minuten! Uiteraard ben ik het zat en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Inmiddels een nieuwe Garmin gekocht de 15, zaterdag testen tijdens de RHL. In het verleden heb ik gelopen met Polar o.a. met de foot pod.
    Ik loop vnl in het bos, echter ook geen ontvangst of heel slecht op straat.
    mvg Hugo Kooijmans.

Henk Jansen
    Bijdrager

Ik loop zelf altijd met NIKE+ Running app op mijn iPhone.
    Dit is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met een Garmin of zo, maar biedt mij wel voldoende info tijdens en na het lopen.

In principe werken dit soort apps ook met GPS, maar in de iPhone zit ook iets van een stappenteller… dus als ik even geen GPS hebt, blijft ie toch wel redelijk nauwkeurig.

Nadeel is natuurlijk dat je je telefoon mee moet nemen. Ik heb zelf een houdertje die ik om mijn arm heb met klitteband.
    Voordeel is dat er ook muziek op staat 😉

Henk Jansen

Ed
    Bijdrager

Ik maak sinds kort gebruik van de TomTom Runner Cardio. Deze maakt gebruik van quick fix. Hierdoor worden de locatie’s van de sattelieten op je horloge opgeslagen, voor een aantal dagen. Hierdoor heb je ook bij een zwak signaal al vrij snel verbinding. Eens in de zoveel dagen moet je de nieuwe sattelietgegevens opnieuw downloaden (gaat vanzelf als je je horloge koppelt). Tot nu toe werkt het zonder problemen.

Ed

Fast Rikkie
    Bijdrager

Hoi Hugo. Hoe is vandaag met je nieuwe horloge gegaan? Bij de Rusthoeve (veel bomen) doet mijn Garmin ook weleens raar.

Steven
    Bijdrager

Ik loop met een Garmin Forerunner 410 met GPS. Het duurt altijd even voordat er verbinding is met de satellieten, maar daarna geen problemen. Wel is het zo dat in het bos de ontvangst wat minder nauwkeurig kan zijn. Het ene moment loop je 3 minuten per km en daarna 6 minuten per km. En als ik 2 keer hetzelfde rondje loop, kan de afstand nog wel eens verschillen, maximaal een paar honderd meter.

Steven

Hugo Kooijmans
    Bijdrager

Hallo Rick, De Garmin Forerunner 15 bevalt heel goed, snelle satellietontvangst, heel makkelijk in het gebruik. Als je de loop opslaat, krijg je direct een duidelijk overzicht, afstand,tijd, gemiddelde snelheid en calorieen. Als het een record is, wordt dit ook direct aangegeven. Bij het afsluiten staat er tot ziens. Bij het uploaden naar de pc , gaat dit automatisch en ga je naar de Garmin site. Bij de volgende rusthoeveloop moet ik iets eerder de satelliet zoeken, tot nu toe super tevreden. Op Maandagavond loop ik Kerkrade nu in het donker , verlichting is ook prima, voor mij als recreant uitermate geschikt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Trackback van jouw site.

Spring naar toolbar