Challenge Almere-Amsterdam triathlon

Zaterdag 10 september wordt de Challenge Almere-Amsterdam triathlon gehouden.
Nou zijn wij een triathlon vereniging, althans dat staat in onze naam…
De meeste leden beperken zich toch hardlopen, maar er zijn toch een aantal leden die aan triathlons doen.

Toch even stukje uitleg.
Een triathlon bestaat uit 3 onderdelen: zwemmen, fietsen en hardlopen.
In wedstrijdverband, zijn er net als bij hardlopen, diverse afstanden.
1/8 triathlon (bijv. Nijkerk), 1/4 triathlon, Olympic Distance, Half Distance en natuurlijk de hele, ofwel de Long Distance.

Zaterdag dus Almere. Na de triathlon van Hawaii, de oudste triathlon ter wereld. Dit jaar de 36e editie.

Vanuit SV Putten Triathlon doen er 3 leden mee.
Vitia Akkerman en Inge Versluis debuteren op de Half Distance. 1,9km zwemmen, 90km fietsen en ter afsluiting 21,1km hardlopen (een halve marathon dus).
Henk Jansen debuteert op de Long Distance. 3,8km zwemmen, 180km fietsen en ter afsluiting 42,2km hardlopen (de hele marathon dus).

Mocht je het leuk vinden, de start van de Long Distance is om 07:30 uur en vanaf 08:20 uur starten de diverse age-groepen op de Half Distance.
Het zwemmen vindt plaats in het Weerwater, voor de schouwburg van Almere.
Daarna dus het fietsen. Parcours gaat via Almere-Haven richting de Oostvaardersdijk, richting Lelystad, richting Zeewolde en dan weer richting Almere-Haven.
Deze ronde is ong 90km.

Het afsluitende lopen vindt weer plaats rond het Weerwater. Hier ligt een parcours van 7km, die resp. 3 keer danwel 6 keer gelopen moet worden.

Meer informatie: https://www.challenge-almere.com