Brunchtrail 2014

Brunch Trail Run 2014

Zaterdag 20 september 2014 was het weer zover. De derde BTR 2014 georganiseerd door SV Putten stond op het programma. In totaal hadden 16 mensen zich opgegeven om mee te doen. Het was ’s morgens nog mistig en de zon zat achter de wolken. Wel was al het aan de warme kant. Om 10:30 uur verzamelden de deelnemers zich bij de prachtige boerderij “De Grote Roest” aan de Beekweg 13.

IMG_20140920_131101

Na twee bakken koffie en cake (met slagroom) werd er gestart in 2 groepen. We vertrokken met een langzame groep (rond de 10 km per uur) en een langzamere groep (rond de 9 km per uur). De langzame groep liep een route van 11 kilometer en de andere groep 8 kilometer. Direct vanaf de Grote Roest ging het over het spoor en liepen we door het weiland naar de Volenbekerweg. Via een klein stukje Nonnenpad (in de volksmond het “Slingerpad”) ging het achter de camping “Brem en Den” langs naar Oud Groevenbeek.

Daarna werd de tocht vervolgd via een smal slingerend pad naar School Groevenbeek. Daar stond Jannie Torsius al te wachten met banaan en Extran. Dat was wel nodig want ondertussen was de zon gaan schijnen en was het broeierig warm. Iedereen liep te zweten als een malle.

IMG_20140920_113118 IMG_20140920_112124

Na een welverdiende pauze vertrokken de beide groepen om via de hei van Ermelo en allerlei paden te eindigen bij de Grote Roest. Daar nog even wat vruchtensap gedronken en was het tijd om te gaan brunchen aan de Zuiderzeestraatweg 12 bij de fam. Van Emous. De dochter des huizes en Jannie T. hadden het eten al klaar gezet zodat er direct aangevallen kon worden. Daar waren ondertussen ook nog enkele andere clubleden aangeschoven die niet meeliepen. Er was ei met zalm, hamburgers, pannenkoeken, knakworsten, muffins en nog veel meer lekkers.

IMG_20140920_103557

De Radler vond gretig aftrek en was helaas na één rondje al op. Dat was een foutje in de organisatie te noemen! De lucht dreigde wel even maar het bleef tijdens het brunchen droog. Nadat iedereen genoeg gegeten en gedronken had vertrok bijna iedereen om 14:00. Gelukkig bleven er nog een paar om op te ruimen en was het om 14:15 echt afgelopen. Mooi op tijd want om 15:00 begon het te stortregenen !!

Al met een al een geweldig leuk morgen/middag die voor herhaling vatbaar is !!

Rick van Emous